حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات در عصر امین کارآفرین

حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات در عصر امین کارآفرین

حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات در عصر امین کارآفرین

در ماهی که گذشت برخی از مدیران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکت عصر امین کارآفرین حضور یافته و به ارایه تجربیات خود در این حوزه پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر امین کارآفرین: در دی‌ماه سال جاری چهره‌های مختلفی از مدیران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب «صبحانه با فناوران» در شرکت عصر امین کارآفرین حضور یافتند و علاوه بر ارایه تجربیات خود در این حوزه به بیان فرصت‌ها و زمینه‌های توسعه‌ای مشترک پرداختند.

دکتر  مجتبی کاتب، مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری تابناک و مشاور عالی مدیرعامل پرداخت الکترونیک پاسارگاد، دیگر مهمان «صبحانه با فناوران» در این ماه بود. وی نیز به بیان تجربیات خود در حوزه بیمه پرداخت و افزود: صنعت بیمه بسیار سنتی اداره می شود.با توجه به آمارها تنها حدود 4% خدمات اکنون آنلاین است که از این مقدار حدود 85%  فروش بیمه شخص ثالث اجباری است.

وی در ادامه افزود: قبل از انقلاب ضریب نفوذ بیمه یک درصد بوده است.زمان جنگ تا سال 1370 وضعیت کاملا بدی این ضریب داشته است که مقدار آن کمتر از زمان قبل از انقلاب می شود.ضریب نفوذ بیمه مهم ترین عامل نشان دادن رشد و توسعه صنعت است و هرچه این ضریب بیشتر باشد نشان می دهد که مردم از رفاه بیشتری برخوردار هستند و شرایط اقتصادی کشور مطلوب‌تر است به همین دلیل در کشورهای توسعه یافته می بینیم که صنعت بیمه بیس اصلی بقیه صنایع است در ایران به دلیل وابستگی به نظام بانکی این قضیه کاملا برعکس است.ضریب نفوذ بیمه در سال 1390 به 1.8 می رسد و سال 99-98 به بالاترین درصد خود،2.3 می رسد و از سال 1400دوباره سیر نزولی را شروع کردیم . امسال ضریب نفوذ بیمه به 1.8 رسیده است. که نشان می دهد عامل تورم و نرخ ارز بسیار در این صنعت تاثیرگذار است. چراکه ضریب نفوذ از حق بیمه تولیدی بر تولید ناخالص داخلی به وجود می آید.اگر اثر تورم را از ضریب نفوذ بیمه کثر کنیم و مقدار حقیقی آن را بدست آوریم می بینیم که ضریب نفوذ بیمه اصلا رشدی نداشته است و آمارهایی که نشان دهنده رشد این ضریب هستند اسمی بوده و در حقیقت رشدی ما نداشته ایم.باید بدانیم که صنعت بیمه رابطه مستقیمی با سبد خانوار دارد.

مهندس مهدی سیف علیشاهی، عضو هیات مدیره بانک کارآفرین، دیگر مهمان این ماه در عصر امین کارآفرین بود. وی به بررسی به بررسی وضعیت شرکت عصرامین کارآفرین و شرکت ثروت ستارگان پرداخت.

مهندس سیف‌علیشاهی در این نشست تصریح کرد: با توجه به پتانسیل استارت آپ هایی که شرکت بر روی آن ها سرمایه گذاری کرده است و ارتباط آن با نیازهای بانک کارآفرین یا شرکت های وابسته به این بانک،این استارت‌آپ‌ها می توانند خلق ارزش ویژه ای برای بانک داشته باشند به همین دلیل باید موقعیتی را به وجود آوریم تا از  ظرفیت این استارت آپ هایی که بر روی آنان سرمایه گذاری کرده اید و اشراف خوبی بر آنان دارید در جهت رفع نیازهای بانک استفاده کنیم و می توانیم با سنجش مناسب سرمایه گذاری ویژه ای بر روی آنان داشته باشیم.

مهندس محمدرضا خورسندی، رییس هیات مدیره بانک کارآفرین، نیز مهمان دیگر این ماه در عصر امین کارآفرین بود که به بررسی به بررسی وضعیت شرکت عصرامین کارآفرین و شرکت ثروت ستارگان پرداخت.

مهندس خورسندی در این نشست اذعان داشت: تعداد  شعب بانک‌های ما زیاد است و این یک معضل است در خارج از کشور تعداد شعب حضوری بانک بسیار کم است و اغلب خدمات بانکی خارج از شعبه صورت می‌گیرد. باتوجه به الکترونیکی شدن خدمات بانکی دیگر نیاز به شعب حضوری نیست و این موضوع باعث می‌شود مراجعه به بانک‌ها کاهش یابد.با توسعه بانکداری الکترونیک می‌توانیم به بهبود این موضوع کمک کنیم.البته الان نیز به وسیله‌ی همراه بانک ها و نئوبانک هایی که هست مثل بلوبانک بسیاری از خدمات به صورت الکترونیکی بدون نیاز به حضور در شعب انجام می شوند.باید توجه کرد که بلوبانک هم که اکنون تقریبا در ایران،موفق عمل کرده، یک نئوبانک واقعی ،آنطورکه در دنیا نئوبانک ها را تعریف می کنند نیست.ما باید بکوشیم تا در ارائه خدمات الکترونیک بهتر عمل کنیم.بانک ها باید سعی کنند به جای هزینه کردن برای اداره شعب حضوری، در بخش خدمات الکترونیک سرمایه گذاری کنند و خدمات خود را در این بخش بهبود ببخشند. در ایران چون ما رگولیت هستیم و بانک مرکزی ناظر و قانون‌گذار بانک ها است کمی کار را برای بانک ها سخت کرده است و بانک ها با محدودیت‌هایی روبرو هستند.