حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات در عصر امین کارآفرین

حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات در عصر امین کارآفرین

حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات در عصر امین کارآفرین

در ماهی که گذشت برخی از مدیران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکت عصر امین کارآفرین حضور یافته و به ارایه تجربیات خود در این حوزه پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر امین کارآفرین: در مردادماه سال جاری چهره‌های مختلفی از مدیران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب «صبحانه با فناوران» در شرکت عصر امین کارآفرین حضور یافتند و علاوه بر ارایه تجربیات خود در این حوزه به بیان فرصت‌ها و زمینه‌های توسعه‌ای مشترک پرداختند.

دکتر محمدصادق کریمی نایب رئیس کمیسیون نرم افزارهای پیشرفته سازمانی نصر تهران به بیان تجربیات خود در حوزه اپراتورها پرداخت. وی در این نشست عنوان کرد؛ صنعت ارتباطی صنعتی است که هم شباهت بسیار زیادی به صنعت بانکداری دارد و هم تفاوت‌های بسیار. امروزه خدمات مالی و ارتباطی از اصلی‌ترین نیازهای بشر است و قبل از مسکن و خوراک قرار می‌گیرد.

وی افزود، هر دو صنعت بانکداری و ارتباطی نیز دارای بازارها قرمز هستند و رقابت در این بازارها به شدت بالا است. همه شرکت‌های فعال در این حوزه تقریبا سطح خدمات مشابهی دارند و بلافاصله بعد از این که یکی از آنها یک محصول یا خدمت جدید عرضه می‌کند، مابقی نیز شروع به ارائه آن می‌کنند. به عنوان مثال اگر فردی بخواهد حساب بانکی باز کند، به خاطر خدمات متفاوت، بانکی را انتخاب نمی‌کند و عوامل دیگری مانند نزدیکی به محل زندگی یا دریافت حقوق در انتخاب او تاثیر می‌گذارد.

مهندس مصطفی درجزی مدیرکل کسب و کار سازمانی همراه اول دیگر مهمان «صبحانه با فناوران» در این ماه بود. وی نیز به بیان تجربیات خود در حوزه اپراتورها پرداخت و افزود: امروزه در دنیا با گسترش شبکه‌های اجتماعی، اپراتورها رو به افول بوده و میزان استفاده مردم از تماس تلفنی و پیامک کاهش یافته است. البته استفاده کاربران از اینترنت همراه افزایش پیدا کرده است اما جبران کاهش درآمد تماس تلفنی را نمی‌کند. بنابر وضعیت موجود، اپراتورها به سمت ارائه خدمات در سایر حوزه‌ها حرکت کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: اپراتورها در حوزه فین‌تک چند مزیت رقابتی دارند. یکی از این مزیت‌ها سیستم امتیازدهی مشتریان است که از دقت و عملکرد بیشتری نسبت به سیستم بانکی برخوردار است زیرا داده‌های بیشتری از کاربر دردست دارد. اما مسئله اصلی این است که این اعتبار و امتیاز در کجا استفاده شود.

دکتر جعفر ناییج حقیقی مدیر عامل گروه مالی کارآفرین، دیگر مهمان این ماه در عصر امین کارآفرین بود. وی به بررسی بازارهای سرمایه و استارت آپ ها با سررفصل های ارزش گذاری،تامین مالی و زمان مناسب برای خروج از استارت آپ ها پرداخت.

دکتر حقیقی در این نشست تصریح کرد: تامین سرمایه لازم برای شرکت ها و کسب و کارهای نوپا ( استارت آپ ها) و کارآفرین که به آن سرمایه گذاری خطرپذیر یا سرمایه گذاری جسورانه و یا سرمایه گذاری کارآفرینی می گویند، نوعی از سرمایه گذاری است که افراد یا شرکت ها برای به دست آوردن سودهای بیشتر و کلان تر،در پروژه های تازه تاسیس یا نوپا اقدام به سرمایه گذاری می کنند.کسب سود بیشتر همراه با ریسک بیشتری نیز است به همین دلیل به این نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری خطر پذیر گویند.ایده این استارت آپ ها اگر موفق شود و به بار بنشیند سود خوبی نصیب سرمایه گذاران خواهد شد،در غیر این صورت زیان بزرگی خواهند کرد و با شکست روبرو خواهند شد. پس سرمایه گذار باید دلایل منطقی برای سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشد.