حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات در عصر امین کارآفرین

حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات در عصر امین کارآفرین

حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات در عصر امین کارآفرین

در ماهی که گذشت برخی از مدیران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکت عصر امین کارآفرین حضور یافته و به ارایه تجربیات خود در این حوزه پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر امین کارآفرین: در مهرماه سال جاری چهره‌های مختلفی از مدیران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب «صبحانه با فناوران» در شرکت عصر امین کارآفرین حضور یافتند و علاوه بر ارایه تجربیات خود در این حوزه به بیان فرصت‌ها و زمینه‌های توسعه‌ای مشترک پرداختند.

دکتر رضا توکلی عضو هیئت مدیره شرکت تالیا، به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات در بانکداری پرداخت. وی در این نشست عنوان کرد؛ از نکات قابل اهمیت در این عصر توجه کردن به ثبات تغییر است.به این معنی که هر لحظه باید با تغییر مداوم به دنبال بهتر شدن شرایط باشیم.در کشور ما عوامل ضریب دهنده نیز تاثیرگذار است مانند تحریم که می تواند بر تصمیمات فردی و سازمانی ما اثر بگذارد.

وی افزود، موسسات مالی باید با شاخص های فراگیری مالی آشنا باشند. چهار شاخص یعنی دسترسی، استفاده، کیفیت و رفاه باید در موسسات مالی مورد توجه قرار گیرد. فراگیری مالی سرمایه‌گذاری‌ها را از طریق تخصیص منابع گسترش می‌دهد، فقر را کاهش می‌دهد، می‌تواند درآمد متوسط را افزایش دهد، پس‌انداز افراد را مدیریت کند همچنین ریسک خطرات را نیز کاهش می دهد.

دکتر محسن یوسف‌پور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل اول دیگر مهمان «صبحانه با فناوران» در این ماه بود. وی به بررسی برنامه های ایرانسل در راستای تحول دیجیتال پرداخت و افزود: عموما در دنیا وظیفه اپراتورها سرمایه گذاری برای زیرساخت است.توسعه تکنولوژی وظیفه اپراتور ها نیست.الان اکنون در ایرانسل در حال توسعه دو پروژه کلان هستیم؛ 5G و فیبر. در بخش فیبر فعلا نگاه ما درآمدی نیست و به دنبال آن هستیم که ایرانسل اپراتور ثابت سیار در ایران شود.

وی در ادامه افزود: مسئله جدی که با آن روبرو هستیم آن است که تعرفه های اکنون اساسا هزینه های هیچ بیزینس پلنی را پوشش نمی دهد.دوازده سال است که تعرفه ها ثابت هستند،البته باید اشاره کرد که احتمالا از اوایل آبان افزایش تعرفه ی بیست و شش درصدی در بخش دیتا اپراتورها داشته باشیم .

دکتر فرهاد اینالویی، معاون اسبق بانک ایران زمین، دیگر مهمان این ماه در عصر امین کارآفرین بود که به بررسی بانکداری دیجیتال پرداخت.