کتاب فناوری‌ مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی منتشر شد

کتاب فناوری‌ مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی منتشر شد

كتاب کتاب فناوری‌ مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی 

کتاب فناوری‌ مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی از مجموعه کتاب‌های فناوری‌های مالی از پنجره عصر امین كارآفرین منتشر شد.

در ادامه ایفای نقش شرکت عصر امین کارآفرین در توسعه زیست‌بوم علمی فین‌تک، این شركت در سال 1402 اقدام به ترجمه و انتشار مجموعه‌ای هفت جلدی تحت عنوان «فناوری‌های مالی از پنجره عصر امین كارآفرین» كرده است.

این مجموعه گزیده‌ای از برترین تالیفات بانک جهانی در سال‌های اخیر و نگاهی جامع و آماری درخصوص فناوری‌های مالی و چالش‌های پیرامون این صنعت در سطح جهان است. این مجموعه با مقدمه‌ای از اساتید و فعالان مطرح در صنعت مالی و فناوری كشور و با حمایت شركت عصرامین كارآفرین توسط انتشارات «به‌پویش» چاپ و منتشر شده است.

 

كتاب کتاب فناوری‌ مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی 

کتاب فناوری‌ مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی

رشد و ظهور استارت‌آپ‌ها و شركت‌های فعال در حوز فناوری های مالی به‌عنوان بازیگران جدید خدمات مالی فناورمحور، علاوه بر خلق ارزش، نوآوری در نحوه ارایه خدمات مالی و ایجاد فرصت‌های جدید كسب‌وكاری، چالش‌ها و تهدیداتی جدی نیز برای قانون‌گذاران و سیاست‌های كلان كشور ایجاد كرده است. با توجه به لزوم بازنگری در قوانین كشور در حوزه فناوری‌های مالی و با توجه به چالش‌هایی كه این‌حوزه در تنظیم‌گری‌های مالی ایجاد می‌نماید، ایجاد توازن میان بازیگران اقتصادی كشور و ایجاد فضای رقابتی مناسب میان تمام نیروهای اقتصادی امری ضروری و غیرقابل اجتناب به نظر می رسد.

کتاب فناوری‌ مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی شرایط حاكم بر فناوری های مالی را از زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار داده است و پیامدهای هر یک از بازیگران در چرخه اقتصادی را بررسی می‌نماید.

این کتاب توسط بانک جهانی تدوین شده و توسط مرجان اسفندیاری به فارسی ترجمه شده و با مقدمه‌ای از دكتر مازیار نوربخش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان تهران توسط انتشارات به پویش منتشر شده است.

  • پدید آورنده : بانک جهانی
  • عنوان انگلیسی كتاب: Fintech and the Digital Transformation of Financial Services
  • مترجمین: طاهره رفیعی آتانی، محمود محمودی‌نژاد
  • ویراستار فنی: شاهین كریم زاده
  • با مقدمه‌ای از: دكتر مازیار نوربخش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان تهران