کتاب رمزارزها و ارزهای پایدار از نگاه اقتصاد کلان منتشر شد

کتاب رمزارزها و ارزهای پایدار از نگاه اقتصاد کلان منتشر شد

کتاب رمزارزها و ارزهای پایدار از نگاه اقتصاد کلان

کتاب رمزارزها و ارزهای پایدار از نگاه اقتصاد کلان از مجموعه کتاب‌های فناوری‌های مالی از پنجره عصر امین كارآفرین منتشر شد.

در ادامه ایفای نقش شرکت عصر امین کارآفرین در توسعه زیست‌بوم علمی فین‌تک، این شركت در سال 1402 اقدام به ترجمه و انتشار مجموعه‌ای هفت جلدی تحت عنوان «فناوری‌های مالی از پنجره عصر امین كارآفرین» كرده است.

این مجموعه گزیده‌ای از برترین تالیفات بانک جهانی در سال‌های اخیر و نگاهی جامع و آماری درخصوص فناوری‌های مالی و چالش‌های پیرامون این صنعت در سطح جهان است. این مجموعه با مقدمه‌ای از اساتید و فعالان مطرح در صنعت مالی و فناوری كشور و با حمایت شركت عصرامین كارآفرین توسط انتشارات «به‌پویش» چاپ و منتشر شده است.

کتاب رمزارزها و ارزهای پایدار از نگاه اقتصاد کلان

کتاب رمزارزها و ارزهای پایدار از نگاه اقتصاد کلان

كتاب حاضر به معرفی و بررسی ارزهای دیجیتال و تأثیر آن‌ها بر اقتصاد جهان پرداخته است. علیرغم قابلیت‌ها و مزایای بسیار زیاد رمزارزها، تاثیرات نامطلوبی هم بر اقتصاد جهان خواهد داشت، از جمله پیامدهای ارزهای دیجیتال می‌توان به «بحران نقدینگی»، «عدم تثبیت بازارهای نقدی به واسطه واریز و برداشت‌های بزرگ»، «مشكلات بانک‌ها در تامین مالی»، «عدم پشتوانه ارزهای دیجیتال»، «پول‌های استقراضی و ضررهای مالی و ورشكستگی سرمایه‌گذاران كلان» و «عدم ثبات و تغییرات ناگهانی در ارزش ارزهای دیجیتال» اشاره كرد.

این کتاب توسط بانک جهانی تدوین شده و توسط مرجان اسفندیاری به فارسی ترجمه شده و با مقدمه‌ای از دكتر ولی الله فاطمی اردكانی توسط انتشارات به پویش منتشر شده است.

  • پدید آورنده : بانک جهانی
  • عنوان انگلیسی كتاب: The Macroeconomic Impact of Crypto currency and Stable coins
  • مترجمین: مرجان اسفندیاری
  • ویراستار فنی: شاهین كریم زاده
  • با مقدمه‌ای از: دكتر ولی الله فاطمی اردكانی